Harian Metro: Setempat

Harian Metro: Setempat


Panik sekampung

Posted: 19 Sep 2013 12:32 PM PDT

Georgetown: Bau menusuk hidung yang dihasilkan gas toksik akibat kebakaran sebuah stor penyimpanan bahan kimia menyebabkan lebih 200 penduduk di Kampung Pisang, Ayer Itam, di sini, terpaksa mengosongkan rumah masing-masing malam kelmarin.

'Tanjakan besi mahal'

Posted: 19 Sep 2013 12:31 PM PDT

Klang: Seorang pemilik premis aksesori kereta hanya mampu melihat tanjakan simen bernilai RM7,000 yang dibina di hadapan kedainya dipecahkan Majlis Perbandaran Klang (MPK) dalam satu 'Operasi Pecah Ramp Haram' di Jalan Cokmar, Bukit Raja, di sini, semalam.

'Ini Malaysia, bukan negara asing...'

Posted: 19 Sep 2013 12:29 PM PDT

Kuala Lumpur: "Ini negara Malaysia, bukan negara asing. Jika ada pemilik premis yang masih berdegil menggunakan bahasa asing, kita akan ambil tindakan. Tiada lagi kompromi," itu antara amaran dikeluarkan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) sewaktu Operasi Penurunan Iklan Bahasa Asing Siri 3, di sini, semalam.

Generasi ke-3 Syiah

Posted: 19 Sep 2013 12:25 PM PDT

Kuala Lumpur: "Penyebaran Syiah di negara ini kini turut dilakukan generasi ketiga pengikut fahaman itu yang masih kanak-kanak dan remaja. Mereka seperti kader (ahli terlatih) yang dikesan mula menyebarkan buku mengenai ajaran Syiah di sekolah rendah dan menengah."

Bunyi hon kereta terbakar

Posted: 19 Sep 2013 12:24 PM PDT

Melaka: Seorang ahli perniagaan kerugian lebih RM100,000 apabila Toyota Camry miliknya hangus selepas garaj rumah teres dua setengah tingkat yang didiami di Taman Dahlia, Bukit Beruang, di sini, terbakar, semalam.

No comments:

Post a Comment