Harian Metro: Arena

Harian Metro: Arena


Mana janji BAM?

Posted: 21 Aug 2013 11:01 AM PDT

Kuala Lumpur: Mana janji Persatuan Badminton Malaysia (BAM) mahu menganjurkan liga setaraf China, Indonesia dan Jerman sedangkan negara seperti India secara senyap-senyap terlebih dulu menganjurkannya menerusi pertandingan Liga Badminton India (IBL) yang sedang berlangsung.

'Percayalah pada saya'

Posted: 21 Aug 2013 10:35 AM PDT

London: Pengurus Arsenal Arsene Wenger mempertahan polisi pembelian pemain dengan mengingatkan penyokong setia kelab itu mengenai kejayaan lalu dan meminta mereka terus meletakkan kepercayaan kepada barisan pemain semasa.

Cissokho gembira sertai Liverpool

Posted: 21 Aug 2013 10:34 AM PDT

London: Pertahanan kiri Perancis, Aly Cissokho menyertai Liverpool menerusi pinjaman semusim dari Valencia, umum kelab Liga Perdana Inggeris itu kelmarin.

Juara penuh bergaya

Posted: 21 Aug 2013 10:34 AM PDT

London: Pertahanan Manchester City, Gael Clichy percaya pasukan itu menepati jangkaan dari segi gaya dan kelancaran permainan ketika menang pada perlawanan pertama musim ke atas Newcastle.

Chamberlain rehat enam minggu

Posted: 21 Aug 2013 10:33 AM PDT

Soccer-Arsenal's Oxlade-Chamberlain out for six weeksLondon: Pemain Arsenal, Alex Oxlade-Chamberlain terpaksa diketepikan sekurang-kurangnya enam minggu kerana kecederaan lutut, menurut pengurus Arsene Wenger kelmarin sekali gus melenyapkan kebimbangan pemain sayap England itu perlu disisihkan lebih lama.

Kita sudah layak!

Posted: 21 Aug 2013 10:33 AM PDT

Kuala Lumpur: Skuad hoki negara secara asasnya sudah layak ke Piala Dunia di The Hague, Belanda pada tahun depan selepas mengambil kira perkembangan semasa Kejohanan Eropah yang berlangsung ketika ini.

Kannathasan, Arif belum boleh tarik nafas lega

Posted: 21 Aug 2013 10:32 AM PDT

Kuala Lumpur: Dua pelari yang melepasi syarat kelayakan ke Sukan SEA Myanmar hujung tahun ini, S Kannathasan dan Mohamad Arif Zulhilmi masih belum boleh menarik nafas lega dan mereka dinasihatkan untuk terus mempertingkat aksi masing-masing sebelum senarai akhir di putuskan jurulatih K Jayabalan.

Insentif RM17,500 hargai tujuh atlet

Posted: 21 Aug 2013 10:32 AM PDT

Putrajaya: Kementerian Pengajian Tinggi (KPT) menyampaikan insentif kepada tujuh atlet yang berjaya membawa pulang pingat gangsa pada kejohanan Renang Dunia FINA ke-15 di Barcelona, Sepanyol dan Sukan Universiti Dunia (Universaide) di Kazan, Russia, baru-baru ini.

Peluang Lela, Mun Yee cerah di Glasgow

Posted: 21 Aug 2013 10:32 AM PDT

Putrajaya: Kontinjen negara mempunyai prospek meraih pingat emas acara terjun seirama menerusi gandingan penerjun negara Pandelela Rinong dan Leong Mun Yee pada temasya Sukan Komanwel di Glasgow, Scotland, tahun depan.

Fokus aksi kedua

Posted: 21 Aug 2013 10:31 AM PDT

Kuala Lumpur: Penjaga gawang PKNS FC, Mohd Remezey Che Ros mahu rakan sepasukan segera melupakan kemenangan manis 2-0 ke atas Johor Darul Takzim (DT) dan kembali fokus kepada perlawanan peringkat kumpulan Piala Malaysia, seterusnya bertemu T-Team, Sabtu ini.

No comments:

Post a Comment