Harian Metro: Setempat

Harian Metro: Setempat


'Neraka' buatan suami

Posted: 01 Apr 2014 12:11 PM PDT

Kuala Lipis: Tempoh lima hari tinggal di dalam 'neraka buatan suami' cukup menyeksakan bagi seorang suri rumah apabila dia disuruh menghisap syabu sebelum dipaksa melayan nafsu lima lelaki dengan bayaran RM100 hingga RM120 setiap seorang.

Dalam kejadian pada 26 Mac lalu, wanita berusia 25 tahun berkenaan dibawa suaminya berusia 30 tahun ke sebuah rumah sewa di Benta, dekat sini, sebelum bertemu dengan lima lelaki berusia lingkungan 20 hingga 30 tahun yang menunggu untuk menjamah tubuh mangsa.

Difahamkan, mangsa dipercayai dilacurkan suaminya sejak awal 2013 di Raub bagi menyara kehidupan termasuk menggunakan hasil pendapatan haram itu untuk membeli syabu.

Bagaimanapun, suaminya terpaksa beralih lokasi di daerah ini untuk meneruskan kegiatan haram itu berikutan lelaki berkenaan masih tidak mempunyai pekerjaan untuk menyara keluarga.

Foto

RUMAH yang dijadikan tempat lelaki melacurkan isteri sendiri.

Foto

ANGGOTA polis membawa empat suspek termasuk pasangan mangsa untuk disoal siasat.


Ketua Polis Daerah Kuala Lipis Superintendan Abdul Razak Hassan berkata, selama lima hari berada di rumah berkenaan, mangsa terpaksa melayan nafsu lima lelaki terbabit selepas mereka semua membuat pembayaran.


Menurutnya, pada masa sama, ketika mangsa 'disajikan' kepada lima lelaki terbabit suaminya menjadi penonton tanpa menghiraukan rayuan dan belas kasihan wanita itu yang meminta dilepaskan.

Katanya, bagaimanapun, pada 30 Mac lalu, mangsa akhirnya nekad melarikan diri, namun cubaannya gagal kerana seorang daripada suspek terbabit dikatakan menyedari tindakan wanita berkenaan.

"Mangsa merayu kepada suspek terbabit yang dikenali sebagai Gemuk supaya melepaskannya, namun lelaki itu bersetuju untuk berbuat demikian, tetapi dengan satu syarat iaitu melayani nafsunya.

"Mangsa yang sudah buntu mencari jalan untuk menyelamatkan diri terpaksa mengikut arahan suspek sebelum lelaki itu menidurinya secara percuma tanpa pengetahuan suami mangsa," katanya.

Menurutnya, selepas melayani nafsu lelaki itu, wanita berkenaan kemudian dibawa keluar dari rumah terbabit tanpa disedari suspek lain termasuk suami mangsa sebelum dia dihantar ke Stesen Bas Bandar Katanya, selepas ditinggalkan seorang diri, mangsa kemudian menghubungi Balai Polis Kuala Lipis, di sini, untuk meminta bantuan sebelum dia membuat laporan berhubung kejadian itu, petang kelmarin.

Abdul Razak berkata, susulan laporan dibuat mangsa, sepasukan anggota polis daripada Bahagian Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuala Lipis menahan empat lelaki terbabit termasuk suami mangsa di sebuah rumah seorang daripada suspek di Benta, petang kelmarin.

"Siasatan awal mendapati mangsa mendakwa dilacurkan suaminya sejak awal 2013 di Raub dan wang yang diperoleh secara haram itu digunakan untuk menyara kehidupan termasuk membeli syabu," katanya.

Katanya, siasatan turut mendapati sebelum ini wanita itu pernah merayu tidak lagi dilacurkan, namun suaminya berang sebelum memukul dan menerajang mangsa tanpa belas kasihan.

Menurutnya, mangsa kemudian dihantar ke Hospital Kuala Lipis (HKL), di sini, untuk mendapatkan rawatan, manakala anak perempuannya yang berusia lima tahun kini dijaga ibu mentuanya.

Abdul Razak berkata, polis masih menjalankan siasatan berhubung kejadian itu dan akan bertemu dengan keluarga mangsa serta mentuanya.

Artikel ini disiarkan pada : 2014/04/02

Penyamun panik

Posted: 01 Apr 2014 12:07 PM PDT

Shah Alam: Ibarat adegan filem aksi, sekumpulan lelaki bertindak nekad menyamun seorang pemandu kenderaan di khalayak ramai selepas melanggar kenderaan mangsa berhampiran Bulatan Jubli Perak, Seksyen 24, dekat sini semalam.

Kumpulan lelaki berkenaan yang menaiki Perodua Alza dipercayai dicuri didapati melanggar dan menghimpit kenderaan dinaiki mangsa di khalayak ramai, namun ia gagal apabila empat penyamun berkenaan panik setelah kereta yang dinaiki mereka melanggar kenderaan mangsa di Seksyen 18, di sini, semalam.

Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Shah Alam, Deputi Superintendan Muhamad Idzham Jaafar berkata, dalam kejadian jam 2 petang itu, suspek cuba menghimpit sebuah kereta Proton Pesona yang sebelum itu diekori mereka sebelum melanggarnya.

Menurutnya, kenderaan dinaiki keempat-empat suspek berkenaan sengaja melanggar belakang kereta dipandu lelaki terbabit dengan niat untuk menyamun kereta berkenaan.

Foto

KENDERAAN yang dinaiki suspek dipercayai dicuri remuk akibat kemalangan.


"Bagaimanapun, pengguna jalan raya yang menyangkakan ia kemalangan, segera menghampiri kedua-dua kenderaan berkenaan, menyebabkan keempat-empat suspek melarikan diri.

Dapatkan akhbar Harian Metro untuk berita selanjutnya.

Artikel ini disiarkan pada : 2014/04/02

'Ustaz Zul' ditahan

Posted: 01 Apr 2014 12:05 PM PDT

Klang: Individu yang menggelarkan dirinya sebagai Ustaz Zul (gambar) dan menawarkan pakej umrah akhirnya diberkas sepasukan polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Klang Selatan selepas disyaki menipu sekumpulan 39 bakal jemaah, di sini, semalam.

Lelaki berkenaan yang juga pengarah syarikat dikatakan menguruskan agensi pelancongan milik keluarganya dan menawarkan pakej umrah kepada mangsa dengan berbekalkan janji manis.

Difahamkan, selepas menerima bayaran daripada mangsa, suspek berusia 34 tahun sering meminda tarikh penerbangan, tetapi apabila tiba tarikh yang ditetapkan, ustaz berkenaan menunda lagi tarikh terbabit tanpa memberi alasan munasabah.

Harian Metro semalam melaporkan, 39 anggota persatuan pekerja sebuah syarikat swasta termasuk enam kanak-kanak mahu menunaikan ibadat umrah, namun perjalanan ke Tanah Suci ditangguh lima kali tanpa sebab munasabah oleh sebuah agensi pelancongan.

Rombongan itu dijadualkan bertolak pada 16 Mac lalu, tetapi dibatalkan dengan alasan ada jemaah gagal memperoleh visa daripada Kedutaan Arab Saudi sebelum ditunda ke beberapa tarikh lain .

Ketua Polis Daerah Klang Selatan Asisten Komisioner Kamarulzaman Mamat berkata, selepas menerima aduan mangsa, polis menjalankan usaha mengesan suspek sebelum dapat menghubunginya dan memintanya hadir ke IPD bagi merakamkan percakapan.

Menurutnya, mangsa yang hadir ke IPD pada jam 1 tengah hari semalam, ditahan selepas disyaki menipu bakal jemaah selepas meneliti segala bukti dan rakaman percakapan mangsa.

"Lelaki itu ditahan jam 4 petang tadi (semalam) dan polis mendapatkan perintah mahkamah untuk mereman suspek esok (hari ini) bagi membolehkan siasatan lanjut dijalankan.' "Suspek didapati mengambil wang daripada 39 jemaah dengan tujuan membawa mereka menunaikan umrah, tetapi apabila sampai tarikh yang ditetapkan ustaz berkenaan memberikan pelbagai alasan," katanya.

Beliau berkata, hasil serbuan ke atas kediaman dan pejabat suspek, pihak polis gagal menemui sebarang dokumen termasuk pasport milik mangsa yang dipercayai berada di suatu lokasi lain.

Katanya, suspek mendakwa semua pasport milik mangsa tiada bersamanya kerana sudah dihantar ke Arab Saudi atas urusan tertentu.

Foto

USTAZ Zul ditahan kerana didakwa menipu 39 bakal jemaah umrah.

Artikel ini disiarkan pada : 2014/04/02

Wanita sembahyang Subuh dihunus pisau

Posted: 01 Apr 2014 12:04 PM PDT

Georgetown: Seorang lelaki tergamak menjadikan seorang wanita warga emas yang sedang menunaikan solat Subuh sebagai mangsa samun.

Ketika kejadian di Sungai Nibong Besar, Bayan Lepas di sini, jam 6.20 pagi kelmarin mangsa berusia 63 tahun sedang menunaikan solat Subuh dalam bilik di kediamannya seorang diri.

Namun, belum sempat dia selesai bersolat seorang lelaki secara tiba-tiba muncul sambil menghunuskan pisau di perutnya membuatkan mangsa panik dan menjerit meminta pertolongan.

Menurut sumber, risau jeritan mangsa didengari jiran suspek terus merampas beg tangan wanita berkenaan sebelum dia melarikan diri.

"Beberapa jiran mangsa terdengar jeritan meminta tolong wanita berkenaan mereka yang melihat kelibat suspek melarikan diri dalam keadaan tergesa-gesa cuba menahannya, tetapi gagal dan lelaki itu meloloskan diri dengan menunggang motosikal.

"Berdasarkan keterangan mangsa dan beberapa saksi mereka mendakwa mengecam wajah suspek yang juga dipercayai penduduk kawasan itu," katanya.

Akibat kejadian itu mangsa kerugian lebih RM8,000 selepas wang tunai, rantai dan cincin emas disimpan dalam beg tangan berkenaan dilarikan suspek.

"Suspek dikatakan berkulit gelap dan ketika melakukan samun dia memakai topi keledar.

Bagaimanapun mangsa dan beberapa jiran yang mengejarnya mendakwa dapat mengecam wajahnya.

"Pihak polis juga sudah mengenal pasti identiti suspek ketika kejadian dia melarikan diri dengan menunggang motosikal MODENAS warna hijau usaha mengesannya dijalankan," katanya.


Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Barat Daya Deputi Superintendan Siti Nor Salawati Daud, mengesahkan menerima laporan berhubung kejadian.

Pihaknya sedang menjalankan siasatan berhubung kejadian termasuk mendapatkan keterangan daripada mangsa dan orang ramai menyaksikan kejadian itu.

Artikel ini disiarkan pada : 2014/04/02

Siswa ditemui mati dalam longkang dipercayai murung

Posted: 01 Apr 2014 12:03 PM PDT

Georgetown : Polis mengesahkan lelaki ditemui mati di dalam longkang berhampiran asrama Desasiwa Restu, Universiti Sains Malaysia (USM) di sini, kelmarin, berpunca akibat kemurungan.

Pemangku Ketua Polis Daerah Timur Laut Superintendan Ismail Idris berkata, berdasarkan siasatan mangsa adalah mahasiswa tahun empat universiti berkenaan dalam jurusan farmasi.

Beliau berkata, mangsa berusia 23 tahun dan berasal dari Lahat, Ipoh, Perak dan tinggal bersebelahan asrama lelaki berhampiran dengan lokasi mayatnya ditemui.

"Siasatan dijalankan mendapati tidak ada saksi melihat kejadian dan melainkan maklumat dari rakan asrama mengatakan mangsa kelihatan murung sejak empat hari lalu.

"Mangsa dipercayai mengalami masalah peribadi dan kerap memencilkan diri sebelum mayatnya ditemui dalam longkang berhampiran tempat letak motosikal," katanya.

Ismail berkata, berdasarkan siasatan di tempat serta pemeriksaan oleh pakar Forensik Hospital Pulau Pinang (HPP) mangsa dipercayai terjatuh dari ketinggian 22 meter.

Pihaknya tidak menolak kemungkinan mangsa jatuh di atas tanah berhampiran longkang sebelum tergolek ke dalam longkang berikutan kawasan berkenaan curam.

"Pemeriksaan dilakukan menemui lumut di kaki mangsa selain kesan tapak kaki di atas bumbung bangunan membuktikan mangsa terjun dari tempat berkenaan.

"Hasil bedah siasat mengesahkan mangsa meninggal dunia akibat kecederaan teruk selepas jatuh di tempat tinggi dan tidak mempunyai sebarang unsur jenayah," katanya.

Kes diklasifikasi sebagai kematian mengejut dan siasatan diteruskan untuk merakam percakapan rakan dan keluarga mangsa.

Dalam kejadian itu seorang pengawal keselamatan menemui mayat seorang lelaki tanpa identiti di dalam longkang di sebuah asrama lelaki berhampiran tempat letak motosikal.

Artikel ini disiarkan pada : 2014/04/02

No comments:

Post a Comment